Drewno to najbardziej przyjazny człowiekowi, najczystszy w procesie produkcji i – całkowicie odnawialny – surowiec. Kampania dla Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Łodzi była wielką satysfakcją i równie wielkim wyzwaniem. Nazwa kampanii z jednej strony nawiązywała do hasła Łódź Kreuje, uosabiającego strategię Łodzi jako miasta przemysłów kreatywnych, z drugiej zaś – do niezliczonej ilości zastosowań drewna: głównego bohatera kampanii.
Cele kampanii:
- promocja drewna jako surowca ekologicznego, czystego w procesie produkcji, odnawialnego,
- edukacja dotycząca gatunków i zastosowań drewna oraz działalności Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Łodzi,
- kreowanie pozytywnego wizerunku Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Łodzi.
Narzędzia kampanii:
- landing page WoodsKreuje,
- instalacja artystyczna w przestrzeni miejskiej,
- „Leśne Eksperymentarium” – cykl warsztatów dla dzieci szkolnych i przedszkolnych,
- aplikacja mobilna do gry miejskiej #WoodsKreuje,
- media relations,
- Facebook,
- Instagram.
Zadania Agencji:
- przygotowanie koncepcji, założeń i nazwy kampanii,
- stworzenie landing page’a WoodsKreuje: opracowanie treści merytorycznych i strony graficznej,
- nawiązanie współpracy z kadrą pedagogiczną uczelni artystycznych w Polsce i na świecie (Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi, Akademia Sztuk Pięknych we Lwowie, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu),
- przeprowadzenie Międzynarodowego Sympozjum Designerskiego w Leśnym Ośrodku Edukacyjno- Szkoleniowym „Nagórzyce”, w wyniku którego powstała drewniana instalacja artystyczna #WoodsKreuje,
- współpraca z Urzędem Miejskim w celu wyeksponowania instalacji w przestrzeni miejskiej na okres 2 miesięcy,
- przewiezienie instalacji do Ogrodu Botanicznego w Łodzi,
- przygotowanie konferencji prasowej inaugurującej kampanię,
- opracowanie edukacyjnej gry miejskiej z aplikacją mobilną: opracowanie mechaniki i scenariusza, pozyskanie partnerów, wybór lokalizacji, kreacja materiałów merytorycznych i graficznych (szlak drewnianego dziedzictwa Łodzi),
- przeprowadzenie gry miejskiej (2 miesiące działań od momentu inauguracji do rozstrzygnięcia),
- opracowanie scenariusza cyklu warsztatów dla dzieci „Leśne Eksperymentarium”,
- wsparcie organizacyjne i obecność na miejscu podczas warsztatów,
- komunikacja elementów kampanii w mediach tradycyjnych w mediach społecznościowych,
- opracowanie harmonogramu postów na fanpage’u Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Łodzi i prowadzenie fanpage’a przez dwa miesiące kampanii (realizacja harmonogramu, interakcje z fanami, konkursy, optymalizacja kampanii reklamowych),
- opracowanie harmonogramu postów na Instagramie Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Łodzi i prowadzenie kanału przez dwa miesiące trwania kampanii.
Efekty:
0
publikacji w mediach lokalnych
0
łączny zasięg postów na profilu RDLP w czasie trwania kampanii
0
dzieci z łódzkich placówek edukacyjnych wzięło udział w „Leśnym Eksperymentarium”