Promocja serialu „Deep State” – gra miejska

Prawda jest taka, że najbardziej lubimy projekty… z dreszczykiem emocji. Gdy stacja FOX i operator telewizji kablowej TOYA zwrócili się do nas z prośbą o wsparcie promocji polskiej premiery thrillera szpiegowskiego Deep State, pomysł na szpiegowską grę miejską pojawił się niemal od razu.

Najnowsza produkcja FOX to mroczny, osadzony w realiach świata wywiadu thriller. Główny bohater wiele lat temu odszedł ze służby i założył rodzinę, a teraz zmaga się ze swoją przeszłością, przeciwstawiając się brutalnym metodom stosowanym przez rządy państw i wielkie międzynarodowe korporacje. Komu zaufać? Jak odkryć prawdę? Kto pociąga za sznurki? Jedno jest pewne: Deep State nie zawodzi miłośników „mocnych” historii. A skoro tak, to równie mocną historię zaproponowaliśmy łodzianom jeszcze przed startem serialu.

40 graczy wcieliło się w role tajnych agentów, mających rozpracować grupę zamachowców. Podczas odprawy z przełożonym dostali akta sprawy, mapy i pierwsze wskazówki. Potem liczył się nie tylko czas, ale i – logiczne myślenie, kreatywność, odporność na stres. Agenci przemierzali miasto, rozwiązując kolejne zaszyfrowane zadania, spotykali na swej drodze informatorów, a na trasie używali Instagrama, który był ważnym narzędziem do promocji premiery serialu. Gracze mieli także okazję podejrzeć „od kuchni” jak powstaje magia filmu, telewizji i rozrywki: część zadań czekała na „agentów” w niedostępnych na co dzień pomieszczeniach należących do TOYA, TOYA Studios i klubu Wytwórnia.

Cele:

  • promocja polskiej premiery Deep State u operatora sieci kablowej TOYA,
  • umocnienie wizerunku marek FOX i TOYA.

Narzędzia:

  • gra miejska (Facebook, Instagram, mailing, działania w przestrzeni miejskiej),
  • media relations (informacje prasowe, materiały sponsorowane).

Krok po kroku:

  • opracowanie koncepcji i mechaniki gry miejskiej w klimacie szpiegowskim,
  • stworzenie scenariusza: historie, postaci, zadania,
  • opracowanie materiałów kreatywnych,
  • wysyłka kreatywna do dziennikarzy,
  • komunikacja wydarzenia w mediach tradycyjnych i społecznościowych,
  • pozyskanie uczestników gry,
  • nawiązanie współpracy z ekipą i podwykonawcami,
  • przygotowanie lokalizacji,
  • przeprowadzenie wydarzenia,
  • rozstrzygnięcie gry i wręczenie nagród.

Efekty:

  • 100% frekwencja,
  • 4281 osób zainteresowanych wydarzeniem,
  • publikacje i artykuły sponsorowane w najważniejszych mediach lokalnych (Dziennik Łódzki, Express Ilustrowany, TuŁódź, TV TOYA).