Organizacja EIT Health Summit

EIT Health Summit 2018

Największy, międzynarodowy Kongres dotyczący zdrowia i medycyny przyszłości

Organizatorem Kongresu jest międzynarodowa organizacja EIT Health wspierana przez Komisję Europejską i Europejski Instytut Innowacji i Technologii (EIT), stanowiąca jedną z największych inicjatyw z obszaru zdrowia na świecie. To wydarzenie, w którym biorą udział najwyższej klasy specjaliści w zakresie rynku zdrowia i innowacji w medycynie z całej Europy. Trzeci szczyt EIT Health był jednocześnie pierwszym, który odbył się w środkowo – wschodniej części Europy.  Po Barcelonie i Londynie, gospodarzem kongresu została Łódź.

EIT Health Summit 2018 to:

  • spotkanie wysokiej klasy ekspertów w zakresie rynku zdrowia i innowacji w medycynie – przedstawicieli firm, uczelni, władz, instytucji,
  • ponad 300 uczestników z całej Europy,
  • interaktywna formuła wydarzenia,
  • dwa dni wykładów, prezentacji i dyskusji m.in. o najnowszych technologiach, wykorzystaniu sztucznej inteligencji w obszarze zdrowia i medycyny, szybkim finansowaniu najbardziej innowacyjnych projektów oraz wizjach zdrowych miast przyszłości,
  • finał międzynarodowego konkursu dla start-upów European Health Catapult.

Agencja Heroes Brand Communication odpowiadała za kompleksową organizację kongresu oraz towarzyszących mu wydarzeń, a także za komunikację szczytu w lokalnych, ogólnopolskich, branżowych i ogólnoświatowych mediach. Praca w międzynarodowym środowisku wymagała sprawnej koordynacji wszelkich podejmowanych działań, językiem projektu był angielski.

ZADANIA

Kompleksowa organizacja eventu

Kompleksowa czyli od początku, poprzez, do końca. Po zapoznaniu się z briefem od Klienta opracowaliśmy harmonogram działań. Zaczęliśmy od stworzenia pełnej identyfikacji wizualnej wydarzenia:

  • logo wydarzenia – organizatorowi zależało, żeby poprzez logo nawiązać do miejsca, w którym organizowane jest tegoroczne wydarzenie. Nasz wybór padł na bramę Manufaktury, jednego z najbardziej charakterystycznych obiektów w Łodzi. Logo wykorzystano na gadżetach, materiałach drukowanych oraz planszach, prezentacjach wyświetlanych podczas wydarzenia.
  • strona internetowa – projekt, kodowanie, copy, bieżąca obsługa i aktualizacje,
  • materiały promocyjne i informacyjne – projekt i produkcja gadżetów, ulotek, broszur i innych materiałów drukowanych,
  • komunikacja wizualna – to co działo się na miejscu, czyli aranżacja przestrzeni – pełen branding miejsca projekt materiałów gotowych do wyświetlania na nośnikach elektronicznych. (łącznie z modelami 3D, które miały przybliżyć Klientowi założenia).
Kompleksowa organizacja eventu wymaga także współpracy ze sprawdzonymi podwykonawcami. Działaniami, które koordynowaliśmy były:

  • aranżacja przestrzeni (pełne wyposażenie wnętrza),
  • zorganizowanie transportu uczestników wydarzenia z warszawskiego lotniska do Łodzi, a także współpraca z korporacjami taksówkarskimi w Warszawie i w Łodzi,
  • zorganizowanie cateringu,
  • dodatkowe atrakcje (m.in. magic mirror, video budka),
  • współpraca z agencją hostess – od rekrutacji personelu, przydzielanie ról poprzez szkolenia aż po koordynację pracy hostess podczas eventu.

Interaktywna formuła wydarzenia

Uczestnicy eventu posługiwali się specjalnie stworzoną aplikacją, w której znajdowały się wszystkie niezbędne informacje dotyczące transportu, programu konferencji, prelegentów. Celem wykorzystania takiego narzędzia było umożliwienie wymiany opinii między uczestnikami eventu i zadawania pytań prelegentom w czasie rzeczywistym. Aplikacja posłużyła również jako narzędzie do głosowania na zwycięzców nagrody publiczności w konkursie dla start-upów.

Część warsztatowa wydarzenia zakładała spotkania grup tematycznych. Konieczne było wydzielenie i zaprojektowanie kilku przestrzeni tak, aby umożliwiały one wspólną pracę nad danym zagadnieniem.

Komunikacja
  • Strategia komunikacji – opracowanie strategii i realizacja jej założeń
  • Copywriting – tworzenie tekstów w języku angielskim na potrzeby materiałów konferencyjnych, dla mediów i strony www eventu
  • Media relations – pozyskanie patronów medialnych, zaproszenie dziennikarzy oraz przygotowanie materiałów dla mediów i ich dystrybucja do mediów lokalnych, ogólnopolskich i ogólnoświatowych przed i po wydarzeniu
  • Projekt i produkcja materiałów konferencyjnych – press packów

Video

Na potrzeby eventu zrealizowaliśmy film otwierający konferencję, który miał pokazywać Łódź, jako miasto wielu możliwości. Skupiliśmy się na kluczowych obszarach m.in.: medycynie, wykorzystaniu technologii, biznesie czy kulturze.

Podczas eventu ekipa filmowa na bieżąco realizowała i montowała materiały – relacje z poszczególnych wydarzeń, rozmowy z panelistami i uczestnikami wydarzenia.

EFEKTY

  • pozyskanie patronów medialnych: Polska Agencja Prasowa (PAP), PR Newswire oraz Dziennik Gazeta Prawna,
  • 71 publikacji w mediach ogólnopolskich,
  • 189 publikacji w mediach ogólnoświatowych,
  • obecność dziennikarzy w trakcie wydarzenia,
  • ponad 90% pozytywnych opinii uczestników co do poziomu organizacji eventu wg wewnętrznego badania satysfakcji zrealizowanego po wydarzeniu.