EIT Health Summit 2018
Największy, międzynarodowy Kongres dotyczący zdrowia i medycyny przyszłości
Organizatorem Kongresu jest międzynarodowa organizacja EIT Health wspierana przez Komisję Europejską i Europejski Instytut Innowacji i Technologii (EIT), stanowiąca jedną z największych inicjatyw z obszaru zdrowia na świecie. To wydarzenie, w którym biorą udział najwyższej klasy specjaliści w zakresie rynku zdrowia i innowacji w medycynie z całej Europy. Trzeci szczyt EIT Health był jednocześnie pierwszym, który odbył się w środkowo – wschodniej części Europy. Po Barcelonie i Londynie, gospodarzem kongresu została Łódź.
- spotkanie wysokiej klasy ekspertów w zakresie rynku zdrowia i innowacji w medycynie – przedstawicieli firm, uczelni, władz, instytucji,
- ponad 300 uczestników z całej Europy,
- interaktywna formuła wydarzenia,
- dwa dni wykładów, prezentacji i dyskusji m.in. o najnowszych technologiach, wykorzystaniu sztucznej inteligencji w obszarze zdrowia i medycyny, szybkim finansowaniu najbardziej innowacyjnych projektów oraz wizjach zdrowych miast przyszłości,
- finał międzynarodowego konkursu dla start-upów European Health Catapult.
ZADANIA
Kompleksowa czyli od początku, poprzez, do końca. Po zapoznaniu się z briefem od Klienta opracowaliśmy harmonogram działań. Zaczęliśmy od stworzenia pełnej identyfikacji wizualnej wydarzenia:
- logo wydarzenia – organizatorowi zależało, żeby poprzez logo nawiązać do miejsca, w którym organizowane jest tegoroczne wydarzenie. Nasz wybór padł na bramę Manufaktury, jednego z najbardziej charakterystycznych obiektów w Łodzi. Logo wykorzystano na gadżetach, materiałach drukowanych oraz planszach, prezentacjach wyświetlanych podczas wydarzenia.
- strona internetowa – projekt, kodowanie, copy, bieżąca obsługa i aktualizacje,
- materiały promocyjne i informacyjne – projekt i produkcja gadżetów, ulotek, broszur i innych materiałów drukowanych,
- komunikacja wizualna – to co działo się na miejscu, czyli aranżacja przestrzeni – pełen branding miejsca projekt materiałów gotowych do wyświetlania na nośnikach elektronicznych. (łącznie z modelami 3D, które miały przybliżyć Klientowi założenia).
- aranżacja przestrzeni (pełne wyposażenie wnętrza),
- zorganizowanie transportu uczestników wydarzenia z warszawskiego lotniska do Łodzi, a także współpraca z korporacjami taksówkarskimi w Warszawie i w Łodzi,
- zorganizowanie cateringu,
- dodatkowe atrakcje (m.in. magic mirror, video budka),
- współpraca z agencją hostess – od rekrutacji personelu, przydzielanie ról poprzez szkolenia aż po koordynację pracy hostess podczas eventu.
Uczestnicy eventu posługiwali się specjalnie stworzoną aplikacją, w której znajdowały się wszystkie niezbędne informacje dotyczące transportu, programu konferencji, prelegentów. Celem wykorzystania takiego narzędzia było umożliwienie wymiany opinii między uczestnikami eventu i zadawania pytań prelegentom w czasie rzeczywistym. Aplikacja posłużyła również jako narzędzie do głosowania na zwycięzców nagrody publiczności w konkursie dla start-upów.
Część warsztatowa wydarzenia zakładała spotkania grup tematycznych. Konieczne było wydzielenie i zaprojektowanie kilku przestrzeni tak, aby umożliwiały one wspólną pracę nad danym zagadnieniem.
- Strategia komunikacji – opracowanie strategii i realizacja jej założeń
- Copywriting – tworzenie tekstów w języku angielskim na potrzeby materiałów konferencyjnych, dla mediów i strony www eventu
- Media relations – pozyskanie patronów medialnych, zaproszenie dziennikarzy oraz przygotowanie materiałów dla mediów i ich dystrybucja do mediów lokalnych, ogólnopolskich i ogólnoświatowych przed i po wydarzeniu
- Projekt i produkcja materiałów konferencyjnych – press packów
Na potrzeby eventu zrealizowaliśmy film otwierający konferencję, który miał pokazywać Łódź, jako miasto wielu możliwości. Skupiliśmy się na kluczowych obszarach m.in.: medycynie, wykorzystaniu technologii, biznesie czy kulturze.
Podczas eventu ekipa filmowa na bieżąco realizowała i montowała materiały – relacje z poszczególnych wydarzeń, rozmowy z panelistami i uczestnikami wydarzenia.
EFEKTY
- pozyskanie patronów medialnych: Polska Agencja Prasowa (PAP), PR Newswire oraz Dziennik Gazeta Prawna,
- 71 publikacji w mediach ogólnopolskich,
- 189 publikacji w mediach ogólnoświatowych,
- obecność dziennikarzy w trakcie wydarzenia,
- ponad 90% pozytywnych opinii uczestników co do poziomu organizacji eventu wg wewnętrznego badania satysfakcji zrealizowanego po wydarzeniu.