Komunikacja marek Fotojoker i Cewe

CEWE to światowy dostawca foto usług, firma z ponad stuletnią tradycją, która powstała jako sklep z profesjonalnymi artykułami fotograficznymi. Dziś CEWE jako silna marka online’owa działa na 24 rynkach w Europie. W Polsce firma jest właścicielem sieci Fotojoker, w której wysokiej jakości produkty i porady eksperckie odnajdują osoby zajmujące się fotografią na co dzień.

Zadaniem zespołu Heroes Brand Communication było prowadzenie media relations oraz działań z zakresu cross – marketingu dla marek CEWE i Fotojoker. Nasze działania rozpoczęliśmy od przygotowania strategii komunikacji marki w mediach oraz opracowania planu komunikacji i harmonogramu w oparciu o kalendarz aktywności CEWE.

Początek współpracy zbiegł się z otwarciem showroomu CEWE w warszawskiej Galerii Północnej – pierwszego takiego miejsca w Europie, w którym pasjonaci fotografii mogą zapoznać się z produktami CEWE dostępnymi do tej pory wyłącznie online. A w portfolio znajduje się ich ponad sto m.in. CEWE FOTOKSIĄŻKA, CEWE FOTOKALENDARZ a także najnowsze „dziecko” marki – CEWE FOTOKSIĄŻKA Pure: zachowujący wszystkie cechy CEWE FOTOKSIĄŻKI mały album zdjęć ze smartphone’a. Warto również podkreślić fakt, że otwarcie showroomu CEWE było pierwszym krokiem marki w stronę ekspansji sprzedaży bezpośredniej.

Zespół Heroes prowadził komunikację otwarcia salonu w mediach lokalnych i ogólnopolskich – zarówno branżowych, jak i ogólnoinformacyjnych, biznesowych. Efektem naszych działań były publikacje m.in. w: onet.pl, businessinsider.com.pl, retailnet.pl, business.onet.pl, optyczne.pl, foto-kurier.pl, dlahandlu.pl, a także w drukowanym wydaniu magazynu Gala.

Zgodnie z opracowaną strategią, która zakładała budowanie wizerunku CEWE nie tylko poprzez treści eksperckie, Agencja przygotowała serię artykułów inspiracyjnych i poradnikowych dot. flagowych produktów marki dla magazynów lifestylowych takich jak: Gala, Glamour oraz InStyle, a także materiały produktowe uplasowane m.in. w magazynie Newsweek.

W konsekwencji naszych działań marka CEWE została partnerem eventu „Szaleństwo Zakupów z Elle & InStyle & Glamour” organizowanego przez wydawnictwo Burda Media Polska w galeriach handlowych w Poznaniu i Warszawie. Agencja nie tylko prowadziła komunikację udziału CEWE w tym wydarzeniu, ale również wsparła Klienta w kwestii ustalenia szczegółów organizacyjnych i technicznych, a także w opracowaniu koncepcji aranżacji stoiska i atrakcji dla uczestników.

Jednym z założeń komunikacyjnych było dotarcie z przekazem do podróżników oraz osób, które mają w zwyczaju dokumentować swoje podróże. Bardzo ważnym punktem działań medialnych było więc rozpoczęcie współpracy z magazynem National Geographic Traveller, który objął patronatem medialnym tegoroczną edycję międzynarodowego konkursu „Our World is Beautiful” organizowanego przez CEWE. Informacje o konkursie pojawiły się również w: wyborcza.pl, wiadomości.gazeta.pl, aktivist.pl, propertydesign.pl, architekci.pl, infoarchitekta.pl, businessinsider.pl, ksiązki.onet.pl oraz optyczne.pl

Dzięki działaniom Agencji marka CEWE została również partnerem Festiwalu Podróżnika w ramach wydarzenia World Travel Show organizowanego przez National Geographic.  Zespół Heroes opracował koncepcję udziału w wydarzeniu i prowadził jego komunikację.

Działania media relations obejmowały również komunikację medialną wydarzeń współorganizowanych przez markę Fotojoker oraz bieżący konsulting komunikacyjny.

EFEKTY

Efekt naszej pracy przez pierwsze trzy miesiące współpracy to 165 publikacji w mediach ogólnopolskich o łącznym AVE wynoszącym 788 tys. zł.