CEWE to światowy dostawca foto usług, firma z ponad stuletnią tradycją, która powstała jako sklep z profesjonalnymi artykułami fotograficznymi. Dziś CEWE jako silna marka online’owa działa na 24 rynkach w Europie. W Polsce firma jest właścicielem sieci Fotojoker, w której wysokiej jakości produkty i porady eksperckie odnajdują osoby zajmujące się fotografią na co dzień.
Zadaniem zespołu Heroes Brand Communication było prowadzenie media relations oraz działań z zakresu cross – marketingu dla marek CEWE i Fotojoker. Nasze działania rozpoczęliśmy od przygotowania strategii komunikacji marki w mediach oraz opracowania planu komunikacji i harmonogramu w oparciu o kalendarz aktywności CEWE.
Początek współpracy zbiegł się z otwarciem showroomu CEWE w warszawskiej Galerii Północnej – pierwszego takiego miejsca w Europie, w którym pasjonaci fotografii mogą zapoznać się z produktami CEWE dostępnymi do tej pory wyłącznie online. A w portfolio znajduje się ich ponad sto m.in. CEWE FOTOKSIĄŻKA, CEWE FOTOKALENDARZ a także najnowsze „dziecko” marki – CEWE FOTOKSIĄŻKA Pure: zachowujący wszystkie cechy CEWE FOTOKSIĄŻKI mały album zdjęć ze smartphone’a. Warto również podkreślić fakt, że otwarcie showroomu CEWE było pierwszym krokiem marki w stronę ekspansji sprzedaży bezpośredniej.
Zespół Heroes prowadził komunikację otwarcia salonu w mediach lokalnych i ogólnopolskich – zarówno branżowych, jak i ogólnoinformacyjnych, biznesowych. Efektem naszych działań były publikacje m.in. w: onet.pl, businessinsider.com.pl, retailnet.pl, business.onet.pl, optyczne.pl, foto-kurier.pl, dlahandlu.pl, a także w drukowanym wydaniu magazynu Gala.
Zgodnie z opracowaną strategią, która zakładała budowanie wizerunku CEWE nie tylko poprzez treści eksperckie, Agencja przygotowała serię artykułów inspiracyjnych i poradnikowych dot. flagowych produktów marki dla magazynów lifestylowych takich jak: Gala, Glamour oraz InStyle, a także materiały produktowe uplasowane m.in. w magazynie Newsweek.
W konsekwencji naszych działań marka CEWE została partnerem eventu „Szaleństwo Zakupów z Elle & InStyle & Glamour” organizowanego przez wydawnictwo Burda Media Polska w galeriach handlowych w Poznaniu i Warszawie. Agencja nie tylko prowadziła komunikację udziału CEWE w tym wydarzeniu, ale również wsparła Klienta w kwestii ustalenia szczegółów organizacyjnych i technicznych, a także w opracowaniu koncepcji aranżacji stoiska i atrakcji dla uczestników.
Jednym z założeń komunikacyjnych było dotarcie z przekazem do podróżników oraz osób, które mają w zwyczaju dokumentować swoje podróże. Bardzo ważnym punktem działań medialnych było więc rozpoczęcie współpracy z magazynem National Geographic Traveller, który objął patronatem medialnym tegoroczną edycję międzynarodowego konkursu „Our World is Beautiful” organizowanego przez CEWE. Informacje o konkursie pojawiły się również w: wyborcza.pl, wiadomości.gazeta.pl, aktivist.pl, propertydesign.pl, architekci.pl, infoarchitekta.pl, businessinsider.pl, ksiązki.onet.pl oraz optyczne.pl
Dzięki działaniom Agencji marka CEWE została również partnerem Festiwalu Podróżnika w ramach wydarzenia World Travel Show organizowanego przez National Geographic. Zespół Heroes opracował koncepcję udziału w wydarzeniu i prowadził jego komunikację.
Działania media relations obejmowały również komunikację medialną wydarzeń współorganizowanych przez markę Fotojoker oraz bieżący konsulting komunikacyjny.