Co dalej z elektrownią Bełchatów? Gdy otrzymaliśmy zlecenie przeprowadzenia kampanii informacyjnej dotyczącej Terytorialnych Planów Sprawiedliwej Transformacji, temat życia tradycyjnie węglowych regionów „po węglu” był jednym z najgorętszych. Swoje plany przygotowywały Śląsk, Wielkopolska Wschodnia i Wałbrzych, natomiast w zakresie pomysłu na Bełchatów wciąż brak było jasnych informacji. Kampania miała na celu zachęcić mieszkańców regionu do zainteresowania się Terytorialnym Planem Sprawiedliwej Transformacji dla Bełchatowa, wzięcia udziału w konsultacjach społecznych, wnoszenia swoich uwag do planu, zadawania pytań o przyszłość regionu po zamknięciu elektrowni.
Kampania nie miała straszyć mieszkańców zmianami, ale rzetelnie informować i zachęcać do działania. Pierwszym krokiem było zatem opracowanie nośnego hasła, które będzie z jednej strony pozytywne w swojej wymowie, z drugiej zaś – skłaniające do sprawdzenia, „o czym mowa”. Tak powstał „Plan na Bełchatów?”, w którym znak zapytania z jednej strony komunikował, że nic nie jest przesądzone, że wciąż coś się w tym temacie dzieje, z drugiej zaś – że plan jest konieczny, aby region mógł iść dalej. W oparciu o założenia komunikacji opracowaliśmy key visual, wzbudzający pozytywne skojarzenia z regionem jako bezpiecznym, dobrym miejscem do życia dla całych rodzin.
Głównym narzędziem komunikacji był film wykonany w prostej i zrozumiałej formule whiteboard animation (rysująca ręka). Video, umieszczone w YouTube, było dodatkowo promowane zarówno w Google, jak i na Facebooku, a także embedowane w treści artykułów sponsorowanych, które zakupiliśmy w najważniejszych lokalnych serwisach informacyjnych.
Ponadto opublikowaliśmy dwa materiały w największym drukowanym tygodniku regionalnym, w bezpłatnej gazecie dystrybuowanej m.in. przy wejściu do elektrowni, a w centrum Bełchatowa powiesiliśmy nasz banner. Profil Facebookowy „Co dalej z elektrownią Bełchatów?” na czas kampanii ubraliśmy w naszą komunikację wizualną.
EFEKTY:
- Rekordowa konwersja artykułu w największym serwisie regionalnym – CTR 1,62% przy średnim CTR dla podobnych tematów wynoszącym 0,2%
- Doskonałe wyniki oglądalności video – 27 831 obejrzeń filmu, co przy zakładanym w estymacji wyniku stanowi realizację celu w 302,5%
- Bardzo dobra alokacja budżetu w reklamy na Facebooku – w przypadku przekierowania na fanpage oraz budowania rozpoznawalności tematu, nasza reklama dotarła do 70% grupy docelowej