Brubeck – moja prawdziwa natura

Brubeck to polska firma – lider na rynku odzieży termoaktywnej w Polsce. Wysokiej jakości produkty są znane i chwalone przez sportowców i ludzi gór – zarówno profesjonalistów, jak i użytkowników – amatorów, kochających aktywność sportową i stawiających na rozwiązania wysokiej jakości. Głównym zadaniem Agencji było opracowanie strategii komunikacji marki w social mediach (FB i IG) oraz wdrożenie zaproponowanych działań w ramach stałej współpracy. Zespół odpowiada również za komunikację z ambasadorami marki oraz realizację akcji zaproponowanych w strategii i bieżące doradztwo. Działania Agencji miały na celu realizację głównych celów:

  • wzrost widoczności marki i zwiększenie zaangażowania i zasięgów w jej kanałach społecznościowych – Facebook i Instagram,
  • zbudowanie wizerunku marki spójnego z jej filozofią i najważniejszymi cechami produktów.
BIG IDEA

Biorąc pod uwagę szerokie portfolio produktów kierowanych do osób uprawiających różne aktywności (jogging, hiking, fitness, wspinaczka, jazda na motocyklu, jazda na rowerze, narciarstwo, alpinizm) oraz fakt,  że poprzez nasze aktywności wyrażamy siebie samych i często łączymy je z byciem na powietrzu, podziwianiem widoków, a także mając na względzie wyjątkowe właściwości produktów, które są niczym „druga skóra”, wiodącą linię komunikacji zamknęliśmy w haśle „Brubeck – moja prawdziwa natura”. Pod parasolem tego hasła prowadzimy komunikację linii Active, z powodzeniem łącząc główną ideę z komunikatami produktowymi i przynależnymi im hasztagami. Umożliwiło nam to rozszerzenie grupy docelowej komunikacji i rozbudowanie przekazu do każdej z nich – to już nie tylko sportowcy
– profesjonaliści lub amatorzy, ale również osoby, które dbają o zdrowy styl życia lub/i cenią sobie wysokiej jakości sportowy outfit.

JAK BYŁO?

Przed rozpoczęciem współpracy z Agencją komunikacja w mediach społecznościowych nastawiona była przede wszystkim na prezentację produktu, zwłaszcza na FB. Na profilu marki przeważały katalogowe zdjęcia produktowe, które nie angażowały licznej grupy fanów – ok. 50 000 osób. Inne działania podejmowane były spontanicznie. Komunikacja na IG prowadzona była w podobny sposób – tutaj jej wiodącym elementem – oprócz prezentacji produktów – były treści inspiracyjne pośrednio nawiązujące do produktów z portfolio marki np. zdjęcia z wypraw, czy podejmowanych aktywności nadsyłane przez osoby związane z marką (długoletni klienci, pasjonaci różnych aktywności sportowych itd.). Zadaniem Agencji w przypadku obu profili było zatem zwiększenie zaangażowania, które możliwe byłoby dzięki dialogowi pomiędzy marką i jej fanami/obserwatorami oraz optymalizacja działań reklamowych zwiększających widoczność marki.

 

NASZA ODPOWIEDŹ
  • Opracowanie strategii komunikacji w mediach społecznościowych – Facebook i Instagram
  • Stworzenie idei komunikacyjnej zgodnej z generalną strategią marki – w oparciu o big ideę, rozbudowaliśmy przekaz i dostosowaliśmy go odpowiednio do wszystkich grup odbiorców
  • Stworzenie i kreacja trzech linii postów: produktowych, inspiracyjnych i stories, co w konsekwencji dało nam spójny wizerunek marki w SM i uporządkowało publikowane treści; przypisaliśmy im również wykreowane przez nas hasztagi: wiodący #DobrzeMizSobą oraz #BrubeckToMa
  • Stworzenie koncepcji graficznej materiałów publikowanych w mediach społecznościowych
  • Koncepcja i prowadzenie akcji specjalnych oraz konkursów
  • Wzmocnienie przekazu poprzez wykorzystanie w komunikacji współpracujących z marką ambasadorów – oficjalnych i naturalnych
  • Wprowadzenie i optymalizacja działania reklamowych na Facebooku i Instagramie, co pozwoliło zwiększyć zasięgi i zaangażowanie
EFEKTY PO PIERWSZYM MIESIĄCU WSPÓŁPRACY

FACEBOOK

vv

+658,3%

Wzrost ilości komentarzy fanów

+814,7%

Wzrost ilości reakcji fanów

+4,0k%

Wzrost ilości udostępnień opublikowanych treści

zz

+211,9%

Wzrost całkowitego zasięgu

INSTAGRAM

vv

+400%

Wzrost ilości komentarzy fanów

+168,8%

Wzrost ilości polubień fanów

zz

+771,8%

Wzrost całkowitego zasięgu

Współpraca trwa i ma charakter stały – obecnie rozszerzamy formułę o dodatkowe zewnętrzne aktywności, które będą także doskonałym pretekstem do komunikacji w social mediach i przyczynią się do powiększenia zasięgów naszej komunikacji o nowe grupy odbiorców.